A weboldal elemzés és az alapján hozott döntések sikeressége azon múlik, hogy mennyire érted a felhasználóidat. A sikeres online vevőszerző rendszereknek (marketing + weboldal) 3 fontos mérőszáma van:
- CPC – mennyibe kerül egy kattintás (google, facebook hirdetés)
- CTA – hányszor jelent meg a hirdetésed és ebből hányszor kattintottak
- Konverzió – a hirdetésből a weboldalra kerülő felhasználók hány százalékban jutnak el az általad meghatározott célba
Ebben a cikkben ez utóbbival foglalkozunk.
Hogyan segít bevételt növelni a konverzió, a kiadások növelése nélkül?
Nézzünk meg egy életszerű példát. Tegyük fel, hogy szolgáltatás alapú vállalkozó vagy és a weboldalad célja, hogy egy első körös ingyenes beszélgetésre jelenkezzenek hozzád a weboldaladra érkező látogatók.
Az egyszerűség kedvéért mondjuk, hogy a Google és Facebook hirdetésekkel 100 látogatót tudsz a weboldaladra terelni. Általánosan elmondható, hogy nagyon alacsony számban fognak eljutni a célba. Ebben a példában számoljunk 2%-kal. Ez annyit jelent, hogy 100 látogatóból 2 érdeklődőt sikerült konvertálnod.
Hogy még életszerűbb legyen a példa tegyünk mögé pénzt is. Az egyetlen szolgáltatásod egy 200.000 forintos együttműködés. A hirdetési költséged 100 forint kattintásonként, tehát 100 látogató * 100 forint, ami összesen 10.000 forint.
Értékesítési képességednek köszönhetően a jelentkezők felét tudod zárni, tehát a 2 jelentkezőből 1 együttműködés lesz a végén.
Bevétel – Kiadás = Profit
200.000 – 10.000 = 190.000
Itt helyezzük a hangsúlyt a konverzióra. Ha sikerül ugyanabból a 100 látogatóból nem kettőt hanem négyet érdeklődővé konvertálnod akkor máris megdupláztad a bevételedet anélkül, hogy növelted volna a hirdetési költségedet.
Weboldal elemzés: így ismerd meg a felhasználóid viselkedését
Először is azt kell megértened, hogy nem csak számokról beszélünk hanem hús vér emberekről. A legjobban úgy lehet megismerni őket ha egyesével megnézzük, hogy mit csinálnak a weboldalon.
Erre egy kiváló eszköz a Hotjar. Ha összekötötted a weboldaladdal 2 nagyon hasznos infót szedhetsz ki belőle:
- Hőtérkép – ami megmutatja hova kattintokkal a felhasználók, milyen egérmozgásokat végeztek és az oldalon meddig jutottak az olvasásban,
- Felvételek – amivel konkrétan minden felhasználó minden oldal látogatását meg tudod nézni egyesével és EZ A KULCS!
A legnagyobb tanácsom, hogy ne próbálj bölcsebb lenni a felhasználónál. Nyisd ki a látogatóid fejét a Hotjar segítségével és nézz meg 10-20 felvételt, hogyan viselkednek valójában a fehasználók. Lehet, hogy részek amik szerinted fontosak, úgy pörgetnek tovább, mintha ott se lenne. Lehet, hogy nem vesznek észre dolgokat amiket te egyértelműnek tartasz.
Ha segítségre van szükséged a weboldaladdal kapcsolatban, vagy még nincs és szeretnéd létrehozni, akkor vedd fel velem a kapcsolatot!