Barion Pixel

Így olvass a weboldaladra kerülő felhasználók fejéből (weboldal elemzés)

Így olvass a weboldaladra kerülő felhasználók fejéből (weboldal elemzés)

A weboldal elemzés és az alapján hozott döntések sikeressége azon múlik, hogy mennyire érted a felhasználóidat. A sikeres online vevőszerző rendszereknek (marketing + weboldal) 3 fontos mérőszáma van:

  • CPC – mennyibe kerül egy kattintás (google, facebook hirdetés)
  • CTA – hányszor jelent meg a hirdetésed és ebből hányszor kattintottak
  • Konverzió – a hirdetésből a weboldalra kerülő felhasználók hány százalékban jutnak el az általad meghatározott célba

Ebben a cikkben ez utóbbival foglalkozunk.

 

Hogyan segít bevételt növelni a konverzió, a kiadások növelése nélkül?

Nézzünk meg egy életszerű példát. Tegyük fel, hogy szolgáltatás alapú vállalkozó vagy és a weboldalad célja, hogy egy első körös ingyenes beszélgetésre jelenkezzenek hozzád a weboldaladra érkező látogatók.

Az egyszerűség kedvéért mondjuk, hogy a Google és Facebook hirdetésekkel 100 látogatót tudsz a weboldaladra terelni. Általánosan elmondható, hogy nagyon alacsony számban fognak eljutni a célba. Ebben a példában számoljunk 2%-kal. Ez annyit jelent, hogy 100 látogatóból 2 érdeklődőt sikerült konvertálnod.

Hogy még életszerűbb legyen a példa tegyünk mögé pénzt is. Az egyetlen szolgáltatásod egy 200.000 forintos együttműködés. A hirdetési költséged 100 forint kattintásonként, tehát 100 látogató * 100 forint, ami összesen 10.000 forint.

Értékesítési képességednek köszönhetően a jelentkezők felét tudod zárni, tehát a 2 jelentkezőből 1 együttműködés lesz a végén.

Bevétel – Kiadás = Profit
200.000 – 10.000 = 190.000

Itt helyezzük a hangsúlyt a konverzióra. Ha sikerül ugyanabból a 100 látogatóból nem kettőt hanem négyet érdeklődővé konvertálnod akkor máris megdupláztad a bevételedet anélkül, hogy növelted volna a hirdetési költségedet.

 

Weboldal elemzés: így ismerd meg a felhasználóid viselkedését

Először is azt kell megértened, hogy nem csak számokról beszélünk hanem hús vér emberekről. A legjobban úgy lehet megismerni őket ha egyesével megnézzük, hogy mit csinálnak a weboldalon.

Erre egy kiváló eszköz a Hotjar. Ha összekötötted a weboldaladdal 2 nagyon hasznos infót szedhetsz ki belőle:

  • Hőtérkép – ami megmutatja hova kattintokkal a felhasználók, milyen egérmozgásokat végeztek és az oldalon meddig jutottak az olvasásban,
  • Felvételek – amivel konkrétan minden felhasználó minden oldal látogatását meg tudod nézni egyesével és EZ A KULCS!

A legnagyobb tanácsom, hogy ne próbálj bölcsebb lenni a felhasználónál. Nyisd ki a látogatóid fejét a Hotjar segítségével és nézz meg 10-20 felvételt, hogyan viselkednek valójában a fehasználók. Lehet, hogy részek amik szerinted fontosak, úgy pörgetnek tovább, mintha ott se lenne. Lehet, hogy nem vesznek észre dolgokat amiket te egyértelműnek tartasz.

 

Ha segítségre van szükséged a weboldaladdal kapcsolatban, vagy még nincs és szeretnéd létrehozni, akkor vedd fel velem a kapcsolatot!

Megosztás

Ezeket olvastad már?
Ezt olvasd el ha blog írásra adod a fejed

Ezt olvasd el ha blog írásra adod a fejed

Miért érdemes elkezdeni a blog írást? Mind ismerjük a direkt megkereséseket, hideg hívásokat. Ez a legegyszerűbb és leggyorsabb módja az ügyfélszerzésnek. Fontos azonban, hogy egy

WordPress weboldal készítés árak

WordPress weboldal készítés árak

Ahány ház annyi szokás, ahogy mondani szokás és ez elól nem kivítélek WordPress weboldal készítés árak sem. Ha új neked a WordPress téma, akkor javaslom

WordPress weboldal készítés árak

WordPress weboldal készítés árak

Ahány ház annyi szokás, ahogy mondani szokás és ez elól nem kivítélek WordPress weboldal készítés árak sem. Ha új neked a WordPress téma, akkor javaslom

Ki írja a blogot?

Szia, Olivér vagyok

Webes & Marketinges

Örülök, hogy itt vagy és az írásaimat olvasod. Az én szenvedélyem a weboldal készítés és imádom az e-mail marketinget, mert ezekben tudom kiélni a kreativitásom. Hatalmas tudást szedtem fel magamra az elmúlt években, szóval ha bármi kérdésed van, meginvitállak egy beszélgetésre, és tedd fel bátran!

Ingyenes

Letölthető ebook

E-mail adatbázis építésről

Mesterkurzus

Kérd a hozzáférésed!

7 részes videós oktatás

Építsd fel a saját értékesítési tölcséredet magabiztosan és kezdj el bevételt termelni vele.

Miről olvasnál?

Miről olvasnál még?

  • kategóriák
  • kategóriák
  • kategóriák

Ehhez majd létre kell hozni kategória aloldalakat h azokra mutassanak a linkek

Kövess be facebookon és instagramon

Felejtsd el az folyamatos facebook hirdetéseket!

Ha nem marketing automatizálsz, akkor a facebook hirdetésektől teszed függővé magad.

Nézd meg mi az amit csinálnod kell a marketingben, hogy eredményes legyél 2023-ban.

Ha nem marketing automatizálsz, akkor a facebook hirdetésektől teszed függővé magad.

Nézd meg mi az amit csinálnod kell a marketingben, hogy eredményes legyél 2023-ban.

WhatsApp / Viber

Jelenleg Brazíliában élek, ezért azt javaslom, hogy elkerüljük a horribilis telefonszámlát, az alábbi számon keress WhatsAppon vagy Viberen:

+36 70 639 2781