Miért érdemes elkezdeni a blog írást?
Mind ismerjük a direkt megkereséseket, hideg hívásokat. Ez a legegyszerűbb és leggyorsabb módja az ügyfélszerzésnek. Fontos azonban, hogy egy idő után ezek mellett (és nem ezek helyett) elindíts automata folyamatokat. Egyik ilyen félautomata folyamat lehet a blog írás.
Az alap koncepció az, hogy egy blog cikkben átadsz egy olyan tudást / infógyűjteményt, ami értékkel bír az emberek számára. Ez lehet a célközönséged égető problémája vagy vágya. A cikk végén (de akár közben is) felhívod a figyelmet, hogy ha érdekli a dolog akkor keressen fel emailben vagy telefonon. A lényeg, hogy nagyon max 2-3 módon vagy 2-3 lépésben kapcsolatba tudjon veled lépni.
Végezetül pedig erre az cikkre forgalmat terelünk facebook, google vagy egyéb hirdetésekkel.
Szükséged van segítségre a blogod elindításában? Kérj segítséget itt!
Miről és kinek írjak?
A legjobb ha a korábbi ügyfeles tapasztalatokból, ügyfélmegkeresésekből és konzultációkból összeszeded az ismétlődő kérdések, a leggyakrabban felmerülő témákat és ezeket leírod egy blog cikkben. Ezáltal neked sem kell századjára elmondanod ugyanazt a dolgot, és az érdeklődőt is előmelegíted, hiszen egy ingyenes blog cikkel bizalmat és szakértői státuszt is építesz.
Ezzel a személyes értékesítésnek előkészíted a terepet, így félautomata módon érkeznek hozzád az érdeklődők. Miért félautomata? Amit egyszer megírsz, azt már csak meg kell hirdetni, viszont érdemes rendszeresen új cikkeket írni, amivel pedig foglalkozni kell.
A blog cikkekkel azok irányába megyünk, akik rendelkeznek problématudattal vagy vággyal és keresik rá a megoldást.
Fontos gondolatok a blog íráshoz
Maga a blog cikk legyen MVP (Minimum Viable Product) jellegű, azaz első nekifutásra ne csúcs weboldalt akarj összerakni, hanem egy alap, jó minőségű weboldalra írj egy cikket, ami tömören átadja a lényeget úgy, hogy azt könnyen megértsék az emberek.
Figyelj arra, hogy organikusan el tudj érni embereket, azaz a google keresőben megjelenj (SEO). Kezdetben elég a kulcsszavakra odafigyelni. Emelett futass rá hirdetéseket (Google Ads, Facebook). Kevés pénzért hirdess az első hónapokban, nézd meg, hogy mit hoz először.
Eleinte ne az legyen a fókusz, hogy email listát építs. Az lehet egyfajta melléktermék, hogy szépen lassan organikusan nő, kialakul egy jó minőségű email lista, de magának a cikknek a célja az egy első konzultációs beszélgetés legyen. Az email lista építésről bővebben egy másik blog cikkben írok még.
Ha valaki feliratkozik, akkor neki elküldheted ha írsz egy új blog cikket vagy írhatsz egy velős tartalmat, egy összesítőt a social media posztjaidból, de ne ez legyen az elsődleges célod.
+1 fontos gondolat:
Egy blog cikk lehet bármilyen jól megírva, lehet bármilyen értékes a tartalma, ha nincs jól megírva a címsor és az alcím, akkor senki nem fogja elolvasni.
Ha segítséget szeretnél kérni a blog írásban, vagy szeretnél saját weboldalt, fordulj hozzám bizalommal.